Класний керівник

Презентация
Смотреть еще презентации из раздела ОБЖ


Вільшанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступені

        Виховна година у 5 - А класі
                                          Підготувала учитель 
                              Вільшанської  загальноосвітньої  
                              школи  І - ІІІ ступенів 
                               Ларіонова Валентина Юхимівна


2015

  Мета: 
·        формування фізично і морально здорових, сильних, всебічно розвинених школярів;
·        спонукання учнів до активного способу життя, пропаганда здорового способу життя;
·        формування особистості школяра без шкідливих звичок, що стає джерелом позитивного впливу;
·        виховання в учнів розуміння здоров’я як пріоритетної цінності в житті;
·        мотивація школярів до самовиховання, прагнення здорового способу життя, активної громадянської життєвої позиції.

Тип заходу: класна година.

Вид (форма заходу): урок-подорож.


Емоційне забарвлення уроку

«Без здоров’я не можливе щастя» Д. Боккаччо.

«Здоровий бідняк щасливіший за хворого короля». Артур Шопенгауер.

«Той, хто хоче бути здоровим, вже починає одужувати». Д. Боккаччо.

«Наркоманія – це багаторічна насолода смертю». Франсуа Моріан.

                                 

                                                Хід  заходу.

     Слово класного керівника
       Сьогодні на класній годині – має бути вільне спілкування. Кожен може висловити свою думку, поставити запитання, дати пораду, поділитися досвідом.
       Розмова піде про те, як ви розумієте, чи переконанні у доцільності, більше того – у необхідності вести здоровий спосіб життя.
      Щоб не відхилятися від головної думки розмови, пропонуємо основні питання, на які ви повинні давати відповіді. У процесі розмови ви можете поставити запитання, які виникатимуть у вас.
Основні питання записані на дошці зліва. Справа, на закритій частині дошки, записані відповіді. Але відкриємо ми їх тоді, коли ви дасте свої відповіді, висловите своє бачення. Відкривши, проаналізуємо, чого ви не врахували, на що не звернули уваги або чим можна доповнити те, що записано.

Питання - Відповіді

1. Що є найбільшою цінністю у житті людини?
                                                                     Здоров’я.
2.Що таке здоров’я?
                   Стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не    
                    лише відсутність хвороб чи фізичних вад.
3. Від чого залежить наше здоров’я?
                                                  Від спадковості – 20%.
                                                  Від медицини – 10%.
                                                  Від екології – 20%.
                                                  Від способу життя – 50%.

4. Чи звернули ви увагу від чого найбільше залежить здоров’я? Чи  погоджуєтеся ви з цим?
____________________________
5. Що таке спосіб життя?
                                         Співвідношення праці і відпочинку, харчування, сон,   
                                         характер спілкування з людьми.
6. Який спосіб життя ви вважаєте здоровим?
                                        Який зберігає і зміцнює здоров’я (фізичне і моральне).
7. Назвіть основні складові здорового способу життя.
                                        Фізична і розумова праця, здорове харчування,
                                       дотримання гігієни та режиму фізкультури, загартування.
8. В якому розумінні можна стверджувати що праця створила людину?
                                       Працюючи. Людина не лише створює необхідні для
                                       забезпечення життя матеріальні засоби, а й сама    
                                      розвивається, духовно зростає, удосконалюється.
9. Яка праця на вашу думку важливіша фізична чи розумова?
                                     Як без однієї так і без другої немислиме людське життя.
10. Для чого потрібно дотримуватися гігієни та режиму?
                                    Для профілактики захворювань, для забезпечення
                                    нормальної роботи всіх ланок нашого організму.
11. Яке харчування ви вважаєте повноцінним?
                                    а)  2 – 3 рази в день вживати гарячу першу страву.
                                    б) щоденно їсти фрукти та овочі.
                                    в) не переїдатися.
12. Як підтримувати свою фізичну форму?
                                    Виконувати ранкові зарядки, відвідувати уроки фізкультури,    
                                    щоденно активно рухатися, проводити вихідні на свіжому
                                   повітрі (спортивні ігри, туристичні походи тощо).
13. Скільки часу потрібно витрачати на сон?
                                  Не менше 8 годин на добу
    

Учитель:
      Але, перш ніж розпочати виховну годину, я хочу подивитись який
настрій у кожного з вас. Перед вами квадратики кольорового паперу. Виберіть один з  них і покажіть мені.
(Учні самостійно вибирають свій улюблений колір, а  класний керівник  коментує символіку кольорів).
o   Зелений – спокій,символ природи та молодості.
o   Червоний – тривога,символ любові,страждань.
o   Білий- невинності, чистоти й радості.
o   Оранжевий- символ слави, величі та гідності.
o   Жовтий- символ тепла, радощів і поваги.
o   Голубий - символізує благородство, ніжність, вірність
o   Синій- вірності, довіри, безмежності.

Учитель:
    Але, нам треба на чомусь пересуватись до острова скарбів. Перед вами лежать кораблики. Напишіть на них ,,Чого ви очікуєте від подорожі? ’’

    (Роздати кораблики, учасники пишуть на них свої очікування, прикріпляють на дошку або на аркуш із намальованим морем.)

Учитель:

А щоб веселіше було подорожувати, складемо наш девіз.
(З окремих розрізаних аркушів учні складають девіз).

Якщо

хочеш,

щоб

життя

тобі

усміхнулось


спочатку

сам

усміхнись

життю.



Учитель:

     Наші кораблики вже готові до подорожі. Отже, один, два, три, старт.


   Це наша перша зупинка.
Я хочу, щоб ви уважно подивилися на деревце і сказали, чого йому не вистачає? (плодів).
А для того, щоб деревце дало плоди, вам потрібно йому допомогти.
 Для цього у вас на столах лежать  листочки, на яких написані корисні і шкідливі звички. Ваше завдання вибрати тільки корисні звички, які сприяють збереженню здоров’я і роблять наше життя гарним і щасливим. (Листочки з правильними відповідями прикріплюються до дерева, а листочки з шкідливими звичками ми покладемо у скриню та бросимо у море).

Корисні звички (листочки). Посміхатися друзям, бути чемним і вихованим, займатися фізкультурою, бути чесним і відкритим, загартовування, ігри на свіжому повітрі, правильне харчування, мити руки перед вживанням їжі, оберігати природу, дбати про рідних, знати свої права та обов’язки, чистити зуби, здобувати освіту, вивчати правила дорожнього руху, не чіпати бездомних собак і кішок,не відкривати двері незнайомим.
Шкідливі звички (листочки). Куріння, алкоголізм, вживання наркотиків, неповага до старших, битися з товаришами, гризти нігті, гратися з електроприладами, ходити по льоду,  бути злим і роздратованим, гратися з сірниками, ходити по залізничним коліям, купатися у заборонених місцях, бути жадібним і заздрісним, перебігати дорогу під час руху авто.

Ви прогнали шкідливі звички, адже вони негативно впливають на здоров’я людини! Викликають захворювання, неспокій, знервованість та багато зла. 

Учитель: 
      Щось  наше сонечко не дуже нам посміхається.
Гра «Одягни слово».
Придумайте епітети до слова «життя».
- Яке? (Веселе. Чудове. Красиве. Важке. Щасливе).
- Якого кольору життя ? (Оберіть свій колір олівця).
- Запишіть на стрічках, яке у вас життя.
(Діти заповнюють стрічки-промінчики та закріплюють їх на дошці на якій намальовано сонечко, яке символізує життя. ). 

Погляньте, які різні промінці! Життя – це перш за все здоров’я людини.

Учитель :
    Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого?
      «Не втрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому що життя – це спектакль (драма), план якого складений Богом і не доступний людському розумові», - сказав Марк Аврелій.
Але драма укладена не в неминучості долі для людини, а в силі або слабкості характеру, здатності або нездатності реалізувати життєві можливості.


 Учитель:
     Друга наша зупинка- це острів  ,,ВІЛ, паління,алкоголізм’’
 (сценка)

Хлопчик: Подивись, яке у мене тату! А які я бабки за нього вклав!
Дівчинка:  А ти знаєш, що під час татуювання можна заразитися ВІЛ інфекцією?
( Хлопчик швидко стирає тату)
Дівчинка: Це тату легко стерти, а хворобу неможливо так легко подолати. Тому подумай перш ніж зробити такий крок!
Учень другої групи: Я чув що Американська Асоціація Банків крові та Американський Червоний хрест не приймають кров від донорів з татуюванням,

(сценка)

Ні – курінню!
Дитя цигарку витягає
Бо хочеться дорослим стать.
Та сильним, гарним він не стане!
Бо зріст вповільнюватись став.
Усе, що в світі є поганее,
Хлопчина в організм запхав.
В залежності від цигарок
Сидить хлопчина, як в капкані
Позеленів, мов огірок,
Тепер над ним цигарка – Пані!

Учитель:
     Нам треба заходити на цей острів? (відповідь дітей)
Так, ми не будемо заходити на цей острів.
Що це я бачу? Яка чудова посмішка.
       Люди починають свій день словами «Доброго ранку!», «Доброго дня». Сьогоднішній урок ми розпочинали привітаннями із всміхненими обличчями.
Як ви думаєте, чи приємно бачити усміхнене обличчя, чути ласкаві, звернені до тебе слова ввічливості? Чому? (Відповіді дітей).
Посмішка зігріває серце людей, покращує настрій. Це маленьке диво, яке ми повинні розділити з усіма. Пригадаймо якомога більше лагідних, добрих

слів. Наповнимо цими словами нашу класну кімнату.
(Діти називають такі слова.)
А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо ці слова по всій школі, в інші класи. Нехай усім дітям буде добре, приємніше, веселіше.
Учитель:
      Отже, гарний настрій, приємні переживання також впливають на здоровя людини.

Учитель:
     Наші кораблі попали на мілину. Треба на допомогу покликати буксир.
        Вправа «Від чого залежить здоров’я?»
 На дошці малюється шкала, праворуч позначка «середовище», ліворуч – «людина». Усім учасникам роздаються стікери, пропонується подумати і дати відповідь на питання: «Від чого, на вашу думку, залежить здоров’я: від самої людини чи від середовища, яке її оточує?». Потім кожен учасник кріпить стікер відповідно до свого рішення біля правої позначки або лівої, а хто вважає, що від людини і середовища, то ближче до середини.
     Потім учасники висловлюють свої міркування, доводячи свою власну точку зору.


Учитель:
      Молодці, лише людина може допомогти собі придбати здоров’я. Скажіть, що вона повинна для цього робити?
( відповіді дітей  :

·               Дотримання режиму та особистої гігієни;
·               Раціональне харчування;
·               Заняття фізкультурою і спортом;
·               Прогулянки на свіжому повітрі;
·               Боротьба зі шкідливими звичками;
·               Бути добрим і милосердним,ввічливим і вихованим;
·               Повноцінний сон.)

Учитель:
    Час закінчувати нашу подорож. Та наш ,,Циферблат життя ’’ вже не зупинити

Учитель:
     Пропоную помалювати. Візьмемо аркуші, що є у вас на столах, і намалюємо коло-циферблат.

(Діти малюють разом з учителем.)

Учитель:
      Але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися – цифра 0, стрілка ваших годинників показувала сюди. Потім ми росли, стрілка рухалась від цифри до цифри і зараз вона стоїть на певній цифрі. Скільки років кожному? Позначте це число на колі.
      Малюємо далі стільки, скільки ви хочете прожити. Але важливо не лише скільки жити, а й як жити. Якими ви будете через 5, 10, 15, 20 років?
 Напишіть це на циферблаті. Продовжте пропозицію «Я хочу бути … (ким?)» (Діти пишуть. Час виконання 3-5 хвилин)

Учитель:

     Що у нас вийшло? (Діти називають свої варіанти.)

Учитель:
      Отже, усі ви хочете бути успішними. Для досягнення цього вам необхідне здоров’я. Чи значить це, що бути здоровим важливо для всіх нас? Тоді давайте наші циферблати прикріпимо до дошки – вони нагадуватимуть нам про нашу мету.
(Роботи дітей кріпляться скотчем до дошки.)

Учитель:
        Ось ми і пришли до нашого острова скарбів, давайте подивимось, який же скарб тут є.
( Учні розгортають декілька коробок і дістають табличку ,,Здоровя’’.)
Отже, здоровя- це наш найцінніший скарб. Чи здійснилися ваші очікування від подорожі?
(відповіді дітей)

Учитель:
      Як бачимо, більшість із вас правильно розуміє і сприймає суть здорового способу життя. Але, як виявляється, перешкодою цього є багато спокус. Людині потрібні і знання, і культура, і сила волі, щоб протистояти їм. Тому слід пам’ятати очевидне: щастя, до якого всі ми прагнемо, неможливе без здоров’я, здоров’я неможливе без піклування про нього, а піклуватися потрібно вміти і хотіти. Треба знати, що для здоров’я корисне, а що шкідливе, що від Бога, а що від лукавого, який шлях веде до розквіту і гармонії сили та краси, а який — у прірву.
Наостанок хочу дати вам декілька порад великого українця, всесвітньовідомого лікаря Миколи Амосова:
1. У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше вона хворіє від лінощів і жадібності, але іноді й від не усвідомлення ціни здоров’я.
2. Не сподівайтеся на медицину. Вона непогано лікує деякі хвороби, але не може зробити людину здоровою.
3. Щоб не хворіти, поnрібні власні зусилля, постійні та значні. Замінити їх не можна нічим. Людина, на щастя, настільки досконала, що повернути здоров.я можна завжди, тільки необхідні зусилля повинні зростати з віком і поглибленням хвороб.
4. На жаль, здоров’я, як важлива мета, постає перед людиною, коли смерть стає близькою реальністю. Однак, людину зі слабким характером навіть смерть не може надовго залякати.
5. Основними складниками здоров’я є фізичні навантаження, обмеження у харчуванні, загартування, час і вміння відпочити. І ще – щасливе життя! На жаль, без перших умов людина здоров’я не забезпечить. А якщо немає щастя в житті, то де знайти стимули для зусиль, щоб напружуватись і голодувати? На жаль!
6. Природа милостива: досить 20—30 хв. фізкультури у день, але такої, щоб задихнутися, спітніти і щоб діяльність пульсу збільшилася, вдвічі.
7. Треба обмежувати себе в їжі.
8.Уміти розслаблятися — наука, але до неї потрібен ще характер. Якби він був!
9.У народі кажуть, що здоров’я — щастя вже само собою, а хвороба — нещастя.
Чи варто битися за здоров’я? Подумайте!

 Завдання додому.
      Обговоріть зі своїми батьками те, що ви почули на виховній годині.









Презентация
Смотреть еще презентации из раздела Обществознания








Андріївські вечорниці

                   Клас прикрашений ніби світлиця господині.

Вчитель. Добрий день, шановна родино!!! Добрий день, шановні гості!!!
  От ми й зібралися в дружному тісному колі, щоб більше дізнатися про українські народні звичаї та обряди, щоб віддати їм шану.
 13 грудня одне з великих та улюблених свят — день св. Андрія Первозванного або, як у народі на­зивають, свято Калити. Народні тра­диції міцно переплелися з релігійни­ми та отак і дійшли до наших днів.
Вечір напередодні молодь святкувала як «андріївські вечорниці».
Готува­лись до них у складчину. До однієї господині зносили борошно, крупу, сушені яблука та груші й готували пісну вечерю. Бо ж Пилипівський піст.
І обов'язково пекли калиту — цю найвеличнішу ознаку свята. Пе­четься калита із прісного тіста у виг­ляді тонкого коржа. Бо ж рік «стон­шився». Посередині з отвором. Прикрашається родзинками, маком, і старші дівчата в цей вечір ворожили і на заміжжя: чи скоро їх віддадуть та яким буде майбутній чоловік. Примічали і якою буде погода.
Сьогодні й ми з вами повернемо трохи в минуле, щоб відчути красу та поезію древніх обрядів. Уявімо  собі українське тихе село.
Вечоріє.
На фоні музики  (Вечорниці)
Аж раптом зимове повітря пронизує дівочий сміх, чути жарти, пісні. То хлопці й дівчата збираються на вечорниці.
                          1. Обійдіть весь світ безмірний
                            І скажіть, в якій країні
                            Так зберігся скарб безцінний,
                            Як у нас, на Україні?!
                            2. Просим всіх у нашу хату,
                            Превелику, пребагату.
                            Від зірниці до зірниці
                                   Разом: Хай лунають вечорниці.

Дівчина              Добрий вечір вашій хаті.
                            Уклін господині.
                            Чи веселі вечорниці
                            В нашій Україні?

Дівчина              Добрий вечір, господине,
                            Славна молодице.
                            Чули, що у цій хатині
                            Будуть вечорниці!

Господиня:  Добрий вечір, добрий вечір, любі гості! Прошу! Прошу до хати!
                           
 Дівчина             Аби щастя було в хаті,
                            Щоб усі були багаті.
                            Аби було любо, мило,
                            Аби всі були щасливі.

Господиня: Проходьте, гості дорогенькі! Знов моя оселя приймає дівчат на вечорниці. Дуже рада господиня, дуже рада і хатина!

Дівчина   Які пахощі! Напевно, все смачненьке!

Господиня: Смачне-то воно смачне, але основної страви – калити ще немає. Сьогодні ж Андріїв вечір, а найважливіша ознака його – калита.
Входить дівчина з оберемком дров.
Дівчина   Добрий вечір, дівчата. Добрий вечір, господине. А я дров принесла, щоб піч розтопити для калити.
Господиня:  ___________, переклади полінця, поворожи собі.
Дівчина   Ой, дівчата, мені страшно! Мені аж страшно їх перекладати.
Господиня: Не бійся, від долі не втечеш!
Дівчина    Вдівець, молодець, вдівець, молодець…….молодець!
Господиня: От бачиш, доля до тебе милостива. Дано тобі вийти за молодого парубка.
Дівчина  
А давайте  поворожим
Що тут вдіяти ми зможем???
Господиня. 
Гілки з вишні ми  поставим
І на них все загадаєм:
Як розпустяться листочки -
Заміж вийде чиясь дочка,
Якщо пустить пагінець –
Через рік йде під вінець.
A зів’яне – то погано…
Але в нас все буде гарно.
Мерщій гілочки беріть
і за мною говоріть.

 Усі разом
 Ух-ух-ух!!! Втікай з хати злий дух! (з рази)
Ставлю гілочку вишневу я нині для щастя свого.
Ух-ух! Ух-ух!
Хай тут буде добрий дух!
Злий дух уступися!
Святий Андрію, заступися!
Дай, Боже, вишні зацвітати, а мені долі дочекати.

(Махають гілочками навколо себе)

Господиня.
В воду гілочки мочайте,
До Різдва тепер чекайте.

(Дівчата ставлять гілки у посудину з водою).

Господиня.
Час нам калиту випікати.
Замісимо тісто швиденько,
Випікайте калиту вправненько.
Обтикайте її калиною, медом змастіть.
Щоб калита смачною була,
Щоб вона сяяла на столі
Весь вечір. Як символ свята.

Дівчина   Водице, студенице. Окропи калиті дорогу до печі від порогу, а від печі до стелі, щоб ми були гарні і веселі.

Дівчина    Гарною буде наша калита. Круглою, наче сонечко, наче віночок.

Дівчина   Сонце до заходу, а коноплі до сходу.
                   Калитою радію, конопельки сію.
                   Грабельками волочу, бо заміж хочу.
                   Дай, доле, знати, з ким життя буду мати.

Господиня.    Дівчатонька, голубоньки, певно, вже втомилися, за роботою сидячи.  Поки калита печеться, ви б, дівчата, заспівали чи затанцювали!
                   (танець) 
Дівчата. Ой, хлопці ідуть.

Хлопці (разом). Пес рябий, баран круторогий, ведмідь клишоногий. Пустіть до хати!

Господиня. Не пустимо вас до хати,бо дуже вас багато.

Парубок 1. Пустіть ліпше, а то буде гірше.

Дівчата (разом).  Як візьмемо рогатини, то поламаємо всі спини.

Хлопці (разом). Ой на горі на току курчата чубаті,
                            А на нашій вулиці дівчата горбаті.
                            Куди йдуть – губи дмуть, кирпу задирають,
                 А як баньками лупнуть, то собак лякають.

Дівчата (разом). Калити-Калита,
                            В хлопців хисту нема
                            Ні співать, ні говорити,
                 Тільки витрішки ловити!

Хлопці (разом). Дівчатонька-голубятонька, та ми не прийшли сваритися, а миритися. Гостинців принесли.

Парубок 1: Добрий вечір у вашій хаті!

Парубок 2: Добрий вечір вам, тітонько, добрий вечір і вам, дівчатонька! З Калитою будьте здорові!

Парубок 3: З Калитою золотою, з пресвітлим празником!

Господиня: Добрий вечір і вам, панове парубки! І ми вас вітаємо з Калитою і запрошуємо до нас на вечорниці!

Хлопець.
Розкажу я гумореску.
Буду  жартувати.
Всіх дівчаток і гостей
буду розважати.

Гумореска.
ПЕРЕМОЖЕЦЬ
Стадіон. Неділя. Спека.
На доріжці - бігуни.
Незабаром вже примчаться
Всі до фінішу вони.
На трибуні каже жінка:
- Мчать, як вітер, хлопці ці.
Мабуть, виграє змагання
Той, що хустка на лиці.
Чоловік знизав плечима
І за руку жінку - смик:
- Люба, ти не розібрала.
То не хустка - то язик!

( Д.Шевчук «Чи я не хазяйка» голосно сміються.)

Хлопець.
Що ж, пожартували й досить.
Мій живіт вже їсти просить.

Дівчина. Милі гості, просим сісти,
Вареники будем їсти.
Вареники непогані.
Вареники у сметані.

Дівчина.
Вас чекають у макітрі.
Вареники дуже ситні.
Білобокі, круглолиці.
З української пшениці.

Дівчина.
 Їжте, їжте, просим щиро.
Вареники наші з сиром.

(пісня про вареники)
Господиня.
Ну й розвеселили ви мене.

Ми ж про калиту забули.
(Виносить калиту)
Рум’яна та ясна,
На весь світ прекрасна!

Дівчина 3: Ой, яка гарна цього року у нас калита вийшла!

Дівчина 4: 3 білого борошна, з медом та з маком!

Дівчина 5: Бо наша калита – це символ сонечка! Прийшов час калиту піднести. Сонце заходить, а калита сходить.
(Дівчата вішають калиту, їм допомагають хлопці. Калита на висоті зросту людини).

Дівчата (разом). У небо, калита, у небо.
                            А ти, сонечко, піднімись.
                            Ти на нас подивись.
                            Ми калиту чіпляємо,
                            На місяць поглядаємо,
                            Свою долю-радість закликаємо.
Хлопець.
І нарешті, калита,
Наче сонце, золота.
Хто вкусить калити хоч раз,
 Той буде першим серед нас.
Нумо хлопці і дівчата,
Хто з нас буде починати?

Хлопець.
Ой громадо, чесні люди,
Я найпершим хочу бути.
(Сідає на рогача)
Їду. Їду я до річки,
Ой дайте вкусити калити хоч трішки.
(Спроба невдала. Чухає потилицю. Писар маже його сажею)
Хлопець.
Калито, смачна, рум’яна.
Подивлюсь, аж голос в’яне.
Скажи. Як тебе дістати?
Як таємницю розгадати?
(Підстрибує. Кусає, Всі регочуть)
 - смачна калита, вкусив. Аж душа засіяла!!!

Дівчина.
Ще ні разу не стрибала,
Калити не куштувала.
(Підстрибує. Але не вдало ,писар маже її сажею)

Хлопець.
- діду, діду, калиту кусати їду!
- Звідки ти?      
- З калитви.
- Чого хочеш?
-  Калити!
- А не боїшся чорноти?
- Ні!!!
- Тоді присядь.
(Хлопець присідає, писар маже його сажею).

Дівчина.
-Діду, діду, калиту кусати їду!
- Звідки ти?
- З калитви.
- Чого хочеш?
-  Калити!
- А не боїшся чорноти?
- Ні!!!  Не боюся.
(Дівчина підстрибує, кусає калиту)

Намагаються доїхати до калити і вкусити всі бажаючі.

Дівчина   Добре, добре! Для вас, хлопці, калита пеклася. Всім дістанеться по шматочку.
Ламає всім по шматку калити.

Хлопці.      Калита, калита,
                   Солодка була.
                   А ми її з’їли,
                   Аж до сонця підлетіли.

Хлопець.
Щось так швидко вечоріє,
У світлиці вже темніє.
Треба свічку запалити.
В гості нічку запросити.
(Запалюють свічки на столі).

Хлопець.
Ми гуляли. Веселились,
Усім весело було,
Вечорниці завершились,
І здається все пройшло.

Хлопець.
Ні. Так просто не проходить. -
В серці струночка бринить.
Про Андрія вечір – спогад
В нашім серці буде жить.

Хлопець.
Дякуємо господині за теплую  хату,
 молодим нашим дівчатам за цей стіл багатий.

Господиня.

Зі святом, вас, Андрії, Андріївни та Андрійовичі!
Нехай ніколи не гасне вогонь ваших сердець на добро та радість  людям!                                  Нехай гостей на всі свята І в вашому домі так буде багато.

Хлопці і дівчата (всі разом). Всім, хто прийшов на наше свято – многії і благії літа (кланяються).
Виконується пісня.
«І в вас і в нас все буде гаразд».