З досвіду роботи вчителя математики
Вільшанської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів
Ларіонової Валентини Юхимівни.
Кожна людина неповторна. Ця відома істина здавна вимагає від учителя неординарності. Адже він веде дитину в країну Знань, у світ прекрасного , возвеличує дитячі душі; вчить їх любові до родини , Батьківщини.
Завжди в пошуках стежки до дитячих душ Валентина Юхимівна Ларіонова. Для неї кожна дитина – це особистість. Її покликання сіяти розумне. Добре. Вічне. У своїй роботі вона орієнтується на три визначальних поняття: розвиток;Особистість, творчість. Учителька не забуває про мудрі слова Плутарха, що розум дитини – не посудина, яку слід заповнити, а смолоскип, який треба запалити.
Легко сказати – запалити. А що ж робити, коли дитині не подобається математика. Таке трапляється. Та вчителька вміє привернути увагу до свого предмету, постійно дбає про те, щоб учні мали добрі і міцні знання , могли їх використовувати у потрібний момент, щоб кожний учень не почував себе зайвим і невмілим на уроці. Вміє встановити стосунки між учителем і учнем, які зумовлені принципами педагогіки співробітництва.
Учні завжди бачать в ній свого товариша, доброго порадника.
Останнім часом у шкільну практику вводять різні інноваційні підходи. Валентина Юхимівна йде в ногу з життям. У формі колективної гри проводить інтегровані уроки з учителями історії,літератури. Практикує проведення нетрадиційних уроків. На таких уроках зберігається триєдина мета навчання, бо гра дозволить : легко і швидко повторити і закріпити пройдений матеріал; розвивати швидке логічне мислення ; виховувати в дусі колективізму . В ігровій формі були проведені уроки за темами : «Відсотки»,»Модуль числа»,»Піраміди і стародавній Єгипет».
Так, на уроці в 6.кл. за темою «Модуль числа» Валентина Юхимівна в цікавій формі перевіряє домашнє завдання : учні поповнюють табличку, записують координати точок, позначають на координатній прямій точки. А потім групи учнів давали питання одна одній. На третьому етапі уроку вчителька вводить учні у математичне місто Відо, в якому мешкають додатні та від’ємні числа, а між ними – пан Нуль.
Потрібно зупинити сварки в цій країні між числами, які вихвалялися своєю вищістю. Та ось появляється П’ятірка, яка розповідає про свою улюблену телепередачу «Поле чудес» , та не може погодитися з паном Нульовичем з тим, що є однаковим у двох протилежних чисел. І пропонує всім подумати над цим , а відповідь над цим, а відповідь має бути з 6 букв. На допомогу її прийшло протилежне число. Вони домовились зустрітися на нейтральній території біля 0.
Мінус П’ятірка йшла і вголос лічила кроки:(один крок = одиничному відрізку).Один , два,три. Чотири,п’ять…Тільки промовила п’ять, як з’являється П’ятірка.
Яка зрозуміла, що є в них спільною, і радісно вигукнула : «Так ось , що є в нас спільного! Це кількість кроків до початку відліку».
Але Мінус П’ятірку говорить, що в слові кроки лише 5 букв. Одна клітинка є зайвою, вона виявляється кмітливою і визначила, що це відстань від її будинку до початку відліку до точки на координатній прямій і математиці використовується так часто, і має таке велике значення , що для неї існує особливий термін : модуль.
Далі розглядають властивості модуля та його запис.
Ось так: /a/ = а, якщо а >0
якщо а=0
-а, якщо а<0
в черговий раз Нуль вирішив проблему, яка виникла. А далі вчителька підводить підсумок, закріплює вивчене. На цьому етапі уроку пожвавлюється активність учнів, вони добре засвоїли тему, намагаються одержати високий бал, тому й домашнє завдання сприйняли з захопленням.
Виставити бали на уроці допомагали консультанти: вони рахували ігрові бали. А з учителькою перевели в шкільні.
Звичайно, колективна гра не може оцінити об’єктивності кожного учня. Але вона допомагає розвивати пізнавальну активність учнів. Підвищує інтерес до вивчення предмету. Крім того, колективне повторення допомагає слабшим у навчанні учням отримання уявлення про вивчений матеріал. І можна сподіватися, що на контрольній роботі будуть позитивні результати.
У Валентини Юхимівни є хороша риса – вміння бути сучасною. Вона постійно поглиблює свої знання, стежить за новинами літератури, використовує передову методику. З честю виконує обов’язки голови районного методичного об’єднання вчителів математики.
Усі свої сили, натхнення віддає вона улюбленій справі – навчанню й вихованню дітей.
Комментариев нет:
Отправить комментарий